Bieszczady w Polsce to coraz bardziej popularny region. W obliczu wysokich cen paliw, Polacy coraz chętniej podróżują koleją, a region górski wokół Ustrzyk Górnych odnotował gwałtowny wzrost ruchu turystycznego.
Bieszczady położone są w południowo-wschodniej Polsce. Najlepiej dostać się tam pociągiem, który oferuje państwowy przewoźnik PKP Intercity. Oferuje on codziennie dwa połączenia dalekobieżne. Pociągi TLK Bieszczady i TLK Wetlina zabiorą Cię bezpośrednio z Krakowa lub Tarnowa do Zagórza od poniedziałku do piątku. Pierwszy z nich wyjeżdża z Krakowa o 8:46 i przyjeżdża na stację docelową o 13:10. Drugi pociąg wyjeżdża z Krakowa o 18:48 i przyjeżdża do Zagórza o 23:14. W drogę powrotną TLK Wetlina wyjeżdża już o 4:48 i przyjeżdża do Krakowa o 9:11. Z kolei TLK Bieszczady wyrusza z Zagórza o 14:10, przyjeżdżając do Krakowa o 20:12.
Jeśli w ten weekend planujesz wycieczkę w Bieszczady, upewnij się, że wiesz, o której godzinie odjeżdżają pociągi!
W soboty TLK Bieszczady kursuje na wydłużonej trasie do Łupkowa przez Uherce Komańczę. Godziny odjazdów z Krakowa i Tarnowa pozostają bez zmian. Do Lupkowa pociąg przyjeżdża o godz. 15:10 W niedziele zamiast TLK Bieszczady na trasę wyjeżdża TLK Połoniny na trasie Kraków Główny – Lupków przez Tarnów, Zagórz i Komańczę z pominięciem Uherc. Pociąg wyjeżdża z Krakowa o 7:21, do Zagórza dociera o 11:56, a do Łupkowa o 13:06. Z kolei pociąg TLK Wetlina kursuje na wydłużonej trasie Kłodzko Miasto – Zagórz. Dzięki temu w Bieszczady dostać się można bezpośrednio z Kłodzka, Nysy.
Wybierając się w Bieszczady, warto sięgnąć po profesjonalną informację turystyczną. Pod numer telefonu Informacji można zadzwonić pod numer telefonu bieszczady, aby dowiedzieć się o pobliskich atrakcjach turystycznych, które warto odwiedzić.
PKP Intercity zleciło SKPL obsługę pociągów TLK Wetlina, Bieszczady i Połoniny. Nie są to klasyczne składy złożone z lokomotywy i wagonów, ale spalinowe zespoły trakcyjne serii SN84. W pojazdach nie ma gniazdek elektrycznych ani klimatyzacji. Zamiast tego są duże opuszczane okna. Pojazd jest dość przestronny, a siedzenia są stosunkowo duże. W klasie 2 układ wnętrza jest bezprzedziałowy, a w klasie 1 przedziałowy. Przy zakupie biletu kolejowego istnieje możliwość wyboru konkretnego miejsca siedzącego z graficznego schematu, podobnie jak w pociągach pendolino. W pociągach można przewozić rowery.
W odpowiedzi na niezadowalającą ofertę Polregio dotyczącą nowych połączeń z Zagórza do Ustrzyk Dolnych i Łupkowa SKPL uruchomił dodatkowe połączenia między tymi dwoma miastami. Firma uruchamia także 3 pary pociągów między Ustrzykami Dolnymi a Sanokiem w weekendy i święta. Ponadto na trasie Ustrzyki Dolne – Uherce kursuje jedna para pociągów o różnych godzinach kursowania w soboty i niedziele. Kursy SKPL są skomunikowane w Zagórzu z pociągami dalekobieżnymi.
Dodatkowo od poniedziałku do piątku SKPL uruchamia pociągi na trasie Sanok – Komańcza przez Zagórz. W każdy dzień tygodnia realizowane są 2 pary kursów: w godzinach porannych i wczesnopopołudniowych. Dodatkowo przewoźnik uruchamia 2 pary pociągów na skróconej trasie Sanok – Zagórz, które również kursują w godzinach porannych i popołudniowych.
3 komentarze
2022-07-20 @ 13:34
Jako pasażer, powiem, że Centrum Informacji Turystycznej jest elegancko zaprojektowane, z dbałością o szczegóły i skupieniem się na doświadczeniach gości. Widać to w dbałości o czystość, organizację informacji i obecność kompetentnego personelu.
2022-07-20 @ 13:35
Tak własnie, myślę, że to jest strzał w dziesiątkę. Jest to centrum informacji turystycznej, którego projekt jest elegancki i piękny. Ma również za zadanie dostarczać podróżnym fachowych informacji, aby mogli w pełni cieszyć się swoją podróżą.
2022-07-20 @ 13:42
Sądzę, że zamieszczone tu informacje są elegancko zaprojektowane i dostarczają podróżnym fachowych informacji na temat ich wakacji. Do zaoferowania jest wiele atrakcji, dzięki czemu można w pełni wykorzystać czas spędzony w okolicy.