Digispark i programowanie przez ISP

Dziwne błędy przy próbie wgrywania programu na Digispark’a? Konieczna wymiana lub naprawa bootloadera? Czasami nie ma rady – i trzeba użyć programator ISP. Płytki jak Arduino UNO mają już wlutowane piny – wystarczy nałożyć wtyczkę od programatora. W przypadku Digispark jest trochę trudniej. Żeby sobie ułatwić – zbudowałem prostą płytkę, która znacznie ułatwia programowanie.

Czytaj dalej Digispark i programowanie przez ISP

Licznik częstotliwości i tester kwarców – DYI z Chin

Lubię kity do samodzielnego montażu. Zwłaszcza, jeżeli może powstać z nich coś całkiem pożytecznego. Trafił mi się na ali zestaw typu „zrób to sam” umożliwiający zbudowanie testera kwarców oraz licznika częstotliwości.

O ile testowanie kwarców jest dla mnie tak średnio przydatne, licznik częstotliwości wydał mi się całkiem ciekawą „zabawką”.

Czytaj dalej Licznik częstotliwości i tester kwarców – DYI z Chin

Klon Famicom’a – a właściwie klon – klona (za to tani)

Pegasus: ta nazwa dość często przewija się przez portale aukcyjne. Niewiele osób jednak wie, że chodzi tu o… polską myśl eksportową:) A dokładniej sprowadzonego do Polski w latach 90’tych klona Nintendo Famicom. Famicom, czyli Nintendo Family Computer (HVC-001), w Europie i Ameryce sprzedawany  jako Nintendo Entertainment System (NES), doczekał się wielu wcieleń – mniej lub bardziej przypominających oryginał. Na portalach aukcyjnych znajdziecie FamiClony, Pegazuzy, Polystation, Playstation – i wiele innych, o mniej lub bardziej szumnych nazwach. I ja się na jeden skusiłem.  Klona, którego tu opisuję wyróżnia… „symboliczna” wręcz cena. Zapłaciłem za niego niecałe 30 złotych (razem z dostawą, na popularnym polskim portalu aukcyjnym). Czy jego kupno się opłaca?

Czytaj dalej Klon Famicom’a – a właściwie klon – klona (za to tani)

Konsolki przenośne Nintendo – co wybrać?

Macie ochotę pograć sobie na przenośnej konsolce „retro”? Nie ma problemu. Na rodzimych portalach aukcyjnych znajdziecie niejeden egzemplarz. Najpopularniejsze są te spod znaku Nintendo GameBoy. Nie tylko ze względu na dostępność sprzętu – ale i samych gier.

Granie w retro-gry na przenośnej retro-konsoli to jednak całkiem inne doświadczenie niż np. PSP czy najnowsze 3DS. Zanim ulegniecie modzie – przeczytajcie, bo to całkiem inny świat. Wspaniały i fascynujący, chociaż dla osób oceniających gry po ilości klatek w rozdzielczości HD – może okazać się rozczarowaniem…

Czytaj dalej Konsolki przenośne Nintendo – co wybrać?

GameBoy Advance SP: wymiana obudowy

Kolejną konsolą, która dołączyła do mojej kolekcji, była GameBoy Advance SP. Konsola była w całkiem niezłym stanie – choć obudowa nosiła wiele śladów zużycia. Odrapania, otarcia aż do białego plastiku – żadna tragedia, ale mało estetyczne. Skoro jednak wymiana obudowy w GBA poszła tak łatwo – podejrzewałem, że tutaj również nie powinna być problemem.

I nie pomyliłem się – z kilkoma wyjątkami, była to naprawdę prosta robota. Ale po kolei.

Czytaj dalej GameBoy Advance SP: wymiana obudowy

Jak wymienić baterię w kartridżu GameBoy Advance?

Nowa gierka! Zabieracie się do „pracy”. Przechodzicie kolejne poziomy. Na chwilę wyłączacie konsolkę i… musicie zaczynać zabawę od początku. Okazuje się, że zapisane przez Was stany gier… po prostu znikły.

W czasach GameBoy’ów pamięci flash nie były jeszcze powszechnie używane. Zamiast nich, kasetki zawierały baterię (np. CR1616). Podtrzymywała pamięć gry gdy konsola była wyłączona lub kasetka z niej wyjęta. Oczywiście po pewnym czasie bateria się rozładowywała – i stąd problem z zapisami. Jak to rozwiązać? Polecam oglądnąć to video: